tisdag 21 februari 2012

Knyppling

Äntligen är tuppen färdigknypplad efter ca sju år på dynan! Men det är ju inte KLOKT!!! Fast det är en vinge och lite fjädrar kvar men jag MÅSTE ha dynan till provknypplingen, som jag hade bild på förut. Nu är tuppen stärkt och nålarna borttagna men jag är bara för trött för att ta tag i knypplingen nu.
Prinsessan på ärten gjorde jag till lilla barnbarnet. Hon låg aldrig bra när hon var liten, snodde runt och gnodde med huvudet så hon låg nog på en ärta och är en riktig prinsessa!
En tjej på kamratcirkeln i knyppling arbetar med mönstret "Liljesal", bara sådär 120 par pinnar! Utmaning! Mm...
Örebrouddarna ska ha en knyppelutställning i Karlskoga, tror det är i matsalen på sjukhuset, under maj och april. Tavlor måste det bli för det finns inga montrar.

4 kommentarer:

  1. Jag har knypplat liljesal. Den var rolig att göra men klurig att börja på. Tyvärr ligger den i en låda då jag inte har kommit på hur jag ska montera den. Det är ju faktiskt lite synd.
    Vilken vacker tupp du gjort.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej. Jag har också börjat på tuppen, men kommer bara till näbben, sen blir det stopp. Hur många par ska jag ha av de andra färgerna. Har jag tagit mig vatten över huvudet eller jag kanske klarar detta med lite tips o råd?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Yvonne!
      Jag visste inte heller så det var därför det tog så lång tid innan jag gick vidare. Försök att titta på bilden sedan är det inte så noga. Blir det för glest, sätt in fler par. Sedan tog garnet slut men jag tog andra färger, som det fanns mer av. Knyppla på, Du, den fria knypplingen blir aldrig fel!
      Kram Inger

      Radera
  3. Tack för svaret. Jag ska alltså försöka att vara kreativ, fy va läskigt. Men jag testar, kommer att bli jättestolt sen när/om den blir klar.
    Kram

    SvaraRadera