lördag 11 februari 2012

Örebrouddarna

Idag var det årsmöte med knyppelföreningen Örebrouddarna. Besök från Vadstena av vår grunderska. En tjej som är medlem i OIDFA, den internationella knyppelföreningen, visade bilder och berättade om kongresser hon deltagit i. Intressant! Naturligtvis förtäring, god sådan!!!
  Vårt emblem knypplat och monterat på standaret.


 Torn på Örebro slott komponerat och knypplat av en av våra skickliga medlemmar.
Indra och Christer besökte oss. De säljer ut allt knyppelmaterial.
Givetvis blev det inköp men jag försvarar mej med att jag har cirklar i ämnet!
Knyppellås är alltid bra att ha. Fina ljusstakar för värmeljus kom med på bilden fast de är från Tönder.

Vykort är väldigt bra att ha också! Indra och Christer sålde sådana för 1 kr/styck.
Men nu är sjusoverskan out för nu är det Melodifestival!!!! 


2 kommentarer:

  1. Roligt att du knypplar. Jag har knypplat i många år men har aldrig hört talas om OIDFA. Alltid lär man sig nåt nytt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mimmi!
      Ja, jag knypplar och har gjort det sedan 1991 och jag har gått en massa sommarkurser i den underbara staden Vadstena! Nu undervisar jag själv i den ädla konsten!
      Kram!

      Radera