lördag 4 februari 2012

Revy

Idag var vi i Motala på revy. Asakallt i morse när vi vaknade så jag brassade på värmepannan, vi skulle vara borta över natten. Packade sängkläder i bilen men när maken vaknade ville han att vi skulle åka hem efter revyn. Det blir väldigt kallt inne och blir det sedan strömavbrott... Ja, vi gav oss iaf iväg. Första stoppet hos Svenska spetsar i Vadstena, handlade grejer till knyppelcirklarna. Anne-Marie var i affären så vi pratade en stund. Sedan var det mat hos kompisarna i Vadstena, mums!
Så blev det revyn i Motala "Är'u mä på Fäjsbok?" Ulf Holmertz är starke man där och han är absolut inte klok någonstans!!! Lite kyligt var det i lokalen, tur att jag hade min stickade cape med mej.
Efter revyn körde vi hem och tände pannan igen och käkade en varm korv och en stor balja kaffe, gôtt!
Nu är det melodifestival som gäller, ingen låt som jag hittills fastnat för, men man är väl för gammal för sånt...
Nu ska tydligen Torsten Flinck uppträda så nu lämnar jag er för idag!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar