onsdag 14 mars 2012

Årsmöte med vävföreningen

Varit på årsmöte med vävföreningen i Örebro län ikväll. Själva årsmötet kunde man önska mer av! Tyvärr är jag skolad i föreningslivet så jag vet hur man håller möten som ordförande och kan hantera klubban. Håret reser sej i nacken och jag blir kapprak i ryggen när ordförande inte kan sköta ett möte!!! Meen jag måste lära mej att strunta i sådana saker fast det är jättesvårt! Nog om det.
Föreläsare var Agneta Ljung, textilare med  vävning som proffession. Hon berättade om sitt liv med trådar. Hon har ju vävt stora saker, som hänger på offentliga platser. Sedan helt plötsligt, berättade hon, var hon färdig med vävandet och klippte ner plädväven, som hon var mitt uppe i. Hon ställde ut sin gamla vävstol från 1840 i trädgården som en installation. Så småningom gjorde den som vi människor; den blev mull. Agneta tyckte den fick ett värdigt slut! Fikade gjorde vi naturligtvis och vi hade mötet i Nikolai prästgård.
Stannade på vägen hem vid Deiles och köpte med lite mat hem. Jag var sugen på något salt för på eftermiddagen var maken och jag till kompisar i Kumla och fick fika.
Kram till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar