lördag 10 mars 2012

Sista dagen på jobbet!

Jaha så är det då slut! Sista natten på jobbet. Även om tröttheten har  haft mej i klorna så har ju som sagt arbetet varit ok. Men nu är det över och visst är det ledsamt. Det betyder ju att jag är förbrukad...men hallå...nu börjar ju något annat; jag disponerar min tid, vi kan ut och åka husbil när vi vill och framför allt, jag behöver inte gå och lägga mej i tid för att orka upp på natten!
Det gick inte friktionsfritt inatt, punktering, tur att maken var med så vi hjälptes åt. Jag kom heller inte in i en av "muttrarna", studentlägenheter, och på ett annat ställe gick inte hissen. 
Kompisar undrade vad jag skulle få i avskedsgåva. Jag kommer inte att bli uppvaktad ett dugg, sa jag. Jo men visst får Du något ....och visst fick jag något,haha... Tryckeriet, som trycker NA, trycker också Expressen men inte Aftonbladet, så jag hade inte ens något val...jag fick en Expressen + en kram av nattförman Tomas. Fint va!!!
Fast min anställning upphör inte förrän 31 mars så än är ju inte allt hopp ute! Jag har ju dessutom bara jobbat som tidningsbud 22,5 år.
Ja ja, nu är det skidor på TV och jag knypplar till det. Ute blåser vårvindar friska och livet känns bra.
Min arbetsplats.
Parkerad i carporten.
Lite blessyrer här och var fast jag har inte gjort en enda. Nej, min kompis har haft det bra hos mej!
Ha det bra, nu börjar min vandring i mitt nya liv!
Kramar!

1 kommentar: