söndag 11 mars 2012

Sköna söndag

Sov till 10 idag, känn på den! Upp och åt brunch och tittade på TV. Tjejerna åkte tremilen på skidor, spännande. Inte blev det mindre spännande sedan när killarna körde masstart i skidskytte! Trodde Björn Ferry skulle tuppa av i målfållan, härligt! Sedan blev det ju synd om Helena Ekholm som körde omkull och fick en annan tjej på sej.
I pauserna körde maken och jag in lite ved, behöver fortfarande elda lite, fast det går åt bra mycket mindre ved, skönt. Men det blev lite konstigt idag vid fågelbordet, det var nämligen ett domherrepar där och mumsade i sej frön. Det gör inget, de är så fina.
Mellan varven har jag knypplat också. Nu är tuppen helt färdig med vinge och stjärtfjädrar. Den ska "bara" monteras! Det kan ta tid när jag ska fundera hur det blir bäst och snyggast. Jag har börjat på en provknyppling åt en tjej, som går på kurs. En rund duk daterad 1916, jag tror inte den är knypplad, inte på det mönstret i alla fall. Den ser konstig ut, få se hur det går. Det är svårt att släppa den, för under tiden jag knypplar så funderar jag på hur jag ska komma vidare. Flätor och picoter är det en masse!
Ikväll var maken och jag på musikkafé i bygdegården. Så härligt njutbart! Två killar spelade och dottern till ena spelmannen sjöng. Och som hon sjöng!!!! Det smakade mera!
Inatt ska jag äntligen kunna vara uppe och titta på kommissarie Lynley.Slutar vid ett-tiden och jag behöver inte gå upp kl.2 och köra tidningar!
Kram på er till nästa gång!

1 kommentar:

  1. Jag är själv ingen sjusovare, vaknar vid 5-6 varje morgon. Men kör man ut tidningar på natten måste man ju sova någongån.
    En gång har jag knypplat en smal spets, skulle önska jag lärde mera då. Lycka till.

    SvaraRadera