lördag 21 april 2012

Förkylt

Fick med mej en rejäl förkylning hem från Skåne. Det skär som om jag hade knivar i halsen när jag sväljer och snorig är jag. Så i fredags morse fick jag bryta isär ögonlocken. Ringde vårdcentralen och ville få några medikamenter för varet i ögonen. Skölj med varmvatten 5-6 gånger varje dag, sa hon på Vc. Nu ser jag ut som en kanin runt ögonen! Rödögd som bara den!!! Idag fick jag koksaltlösning och sköljde med och nu känns det bättre. Jag har inte orkat något denna vecka, stickat lite på tröjan till barnbarnet, inte läst heller för geggan i ögonen skymmer sikten! Slut på gnäll!

Idag hade vi bokat biljetter till en fars, som ett gäng spelar i Lerbäck. Jenny och Johan Gille flyttade från Stockholm ut på landet till lilla Lerbäck. Där har de byggt upp en teaterlada där de spelar mordgåtor på hösten och fars efter jul. På sommaren spelar de teater för barn. Det är typ Wallmans för skådespelarna serverar maten själva i pauserna. Väldigt god mat är det också och Johan skriver material till det de sätter upp. Res "utrikes te Lerbäck", det är det väl värt! Vi hade goda vänner med och följde med dem inom efteråt och satt och pratade och mådde gott en stund innan vi styrde kosan hem igen.

Hos grannen var det lugnt ikväll, såg inte till något skumt. Skrev i förra inlägget att granntanten var på Kvinnohuset men det var inte helt sant, självförsvar kallades det visst. Annars kan man läsa i lokalpressen vad som händer i en by utanför Kumla.

Slut för nu. Kram tills vi hörs!

1 kommentar:

  1. Trist att behöva bli förkyld när man är ute på resa. Hoppas du snart blir frisk.
    Kram!

    SvaraRadera