tisdag 3 april 2012

Tisdag i påskveckan

Inatt var det väldigt kallt, -5 tror jag det var, fast det är skönt för då får våren ta lite paus, annars exploderar den! Lite trött är jag idag, det var någon som hade "luktagott" på sej igår och det mår jag dåligt av!
Pratade länge med en tjej från Avesta på fm så hon fick inget fm-kaffe i sej. Får ta dubbla doser på em istället!
Vävcirkel på em ute i min vävstuga. Tjejerna vävde på och jag och Inger drog på en väv där man kan väva och mönstra efter eget huvud. Enfärgad varp och så solvar vi i rosengång. Kerstin hade god kaka med sej till fikat! Mmm...


Visst ser den god ut! Citronkladdkaka i botten.



Min, i det här fallet inte fullt så, fromma moder har broderat denna fina duk. Varför hon inte i det här fallet är from är att hon INTE tycker det är roligt att brodera svart när man kan få leka med FÄRGER! Hon har förut broderat svarta tuppar åt mej och hon grälade hela tiden hon höll på med det svarta! Ack ja! Jag tycker i alla fall om både tupparna och denna duk!



Snart, go vänner, bär det iväg till SKÅNE!
Men vi hörs säkert innan dess!
Kramar Inger.

2 kommentarer:

  1. Det är väl fint med svart. Fast den generationen associerar svart med begravning så det är kanske inte så konstigt att hon vill ha glada färger.
    Välkommen till Skåne. Har ni vägarna förbi så blir vi glada för ett besök.
    Hör av dej i så fall.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi bor en avstickare på vägen mellan Markaryd och Hässleholm, utanför Vittsjö.
    Mailadress: mlohek@gmail.com
    Hade varit skoj med ett besök om det nu inte är för sent. Jag har inte varit inne på bloggen sedan i tisdags.
    Kanske på hemvägen i så fall?
    Kram

    SvaraRadera