tisdag 15 maj 2012

Förlust...igen!

Det är ju speedway jag syftar på i rubriken, inget allvarligt, MEN ÄNDÅ! Sitter i godan ro med dator och knyppeldyna och kikar på resultatet. Indianerna kör borta mot Piraterna i Motala. Det verkar gå bra, endera ligger vi lika eller ett par poäng över dem. Så blir det sista heatet och det står 42-42. Det blir oavgjort, tänker jag. Iiinte då, när Pepe behöver ta en poäng så NOLLAR han! Jag sliter av en tråd på knypplingen...


Så såg det ut ett tag.


Detta glömmer jag och tänker på denna dagen, ett underbart väder har det varit fast inte så varmt. Tvättat och hängt ut, så härligt. Städat på övervåningen, jag vill inte vara ute när maken klipper gräs, nyser och snorar. Röjde i skåpet med garn. Jag behöver inte köpa mer stickgarn i min levnad! Hittade material till tröjor, som jag glömt att jag köpt! Nu la jag garnet överskådligt. Lite får jag färdigt i alla fall, lilla barnbarnets tröja t.ex.


Ligger till sej.


Den här sjalen håller jag på med.


Min magnoliabuske.


Syns inte så mycket men det är japansk blodlönn.


Mycket blommor på päronträdet, hoppas på många goda päron!


Lilla snigel!


Imorgon ska jag på mammografiundersökning, hoppas allt är i sin ordning. Så ska jag hämta lilla barnbarnet på eftermiddagen och på kvällen är det sista hantverkscirkeln i min kurslokal för säsongen. När den är slut vid nio-tiden tar vi husbilen och åker till Vadstena. Det är något traktorrally med veterantraktorer, som ska gå av stapeln. Traktorrace, sa jag till lilla barnbarnet. Hoppas farfar vinner, sa hon. Nja, sa jag, farfar ska inte vara med. Nähä,då spelar det ingen roll vem som vinner! Nänä, farfar är bäst! Fast farmor lagar bästa maten, pannkakor!

Kram tills vi hörs!









   

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag är avundsjuk på din magnolia buske. Jag planterade en stjärnmagnolia för tre år sedan men den har aldrig blommat. Hoppas på nästa vår.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag gissar att dina planer ser annorlunda ut än traktorrace när du kommer till Vadstena.
    Söt kofta.
    Kram

    SvaraRadera