onsdag 2 maj 2012

Indiandans som uteblev...

I förra inlägget var jag så himla glad att speedwaysäsongen drar igång. Har ju mått dåligt tre veckor nu med virus på virus, ena dagen mår jag bra så nästa orkar jag knappt ta mej ur sängen. Jag var väldigt tveksam om jag skulle åka på premiären men jag sov lite på em och vädret var strålande. Sagt och gjort; jag packade bilen med sittunderlägg och varma kläder och gav mej iväg, maken var hemma och var förkyld. När jag var ca 2-3 km från banan var det kö!!! Va i hela fridens dagar, tänkte jag, var få parkeringsplats och någonstans att sitta när jag väl är framme? Men allting löser sej ju, så även det här. I kön träffade jag på lilla barnbarnet (halsfluss), sonhustru (fick ej fram ett ord, beläggning på stämbanden)  och dottern (genomförkyld). En fin samling! Grannen, bonde, med sin lilla dotter, stod i kön också, mamman hemma, sjuk! Vi satt tillsammans i slänten och hade mysigt och peppade varandra.

Alltnog och emedan, tävlingen drog igång och vi var ca 4500 personer, som försökte heja fram ett indianlag, som var långt ifrån att känna igen. Vargarna, från Norrköping, skulle köras över och förnedras! Lättaste laget att vinna över, sa han, lagledaren, som vitt och brett har talat om att han kan inte vara sentimental när han tar ut laget. Nej, han tar ut ett vinnande lag! Vi förlorade med 42-48. Usch!

Hör Du hur besviken jag är! Men kvällen var fin, solen sken över "Hea" och det var kav lugnt! Man måste vara positiv...

När jag kom hem tittade jag på en dokumentär om bortgångne formel 1 föraren Ayrton Senna. Som Du hör är intresset motorsport. Det ska brumma och dofta avgaser fast det luktar inte så gott längre på "Hea". De kör väl på något miljövänligt!

Nu ska jag fortsätta med knypplingen, Liljesal, mönster från svenska spetsar, en riktig utmaning med 110 par pinnar. Tråden har tagit slut och jag har inte spolat på hälften än!

Kram till vi hörs!   

2 kommentarer:

  1. Motorsport är inte min grej. Tacka vet jag naturens egna dofter. Tur att vi alla är olika.
    Lycka till med Liljesal.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Min brorsdotter är väldigt aktiv i enduro, motorcross. Hela familjen är bil och crossintresserade.
    Krya på sig till alla sjuklingar, och trevlig helg!

    SvaraRadera