söndag 3 juni 2012

Hästkrafter

Oj, vilken brummarhelg jag varit med om!
Vännerna från Vadstena lockade oss dit i lördags. Det skulle nämligen komma ca 100 veteranbilar till deras museum och de skulle genomföra någon slags test där. Bilen skulle stannas så att där bilens nos var placerad mitt över en bräda och passageraren skulle pricka bordtennisbollar i en skottkärra. Det sista var nog så svårt i den hårda blåsten. Ingen vidare värme var det heller men det var i alla fall solsken. Inte en regndroppe föll under lördagen! Det bjöds grillad korv med bröd och dryck därtill.
Några av de underbara amrisarna!






Min älskade Ford Mustang, fast den ska vara vit!
En och annan Citroên kom också.
...och så denna...

På söndagen var det flygets dag i Linköping med uppvisning av flygskolan med nio st SK 60, uppvisning av fyrgrupp Gripen bl.a. Min kamera är ju urdålig, jag blir så ledsen och arg, önskar en ny i födelsedagspresent!!!




Herkulesplan!

Det har varit en riktig höjdarhelg, med andra ord!

Kram tills vi hörs! 

1 kommentar:

  1. Det är väl inget fel på din kamera, riktiga höjdarkort har du ju tagit.
    Kram

    SvaraRadera