onsdag 13 juni 2012

Mammas bak luktar gott!?

Vi gratulerade alltså sonen i lördags. Vädret var ok när vi kom och jag sa naturligtvis... på skoj...ska vi sitta inne! Jag har inte städat bort allt pollen, sa sonen, sedan försvann han. Pratade runt lite men vi blev lite hungriga så jag tittade efter honom. Han höll på att tvätta altanen!!! Men, försökte jag. Mm, sa han, nu sitter vi ute! Det gick bra ett tag men sedan började det regna, vi satt under tak så det var ingen fara. Uppehåll, sedan tog regnet fart igen och det blev ganska kyligt och blåsigt. Det fanns filtar och plädar så ute satt vi!


Här har det inte börjat regna än. Sonen i centrum såklart!


Vad är det som är så intressant?


Jo, sonen har installerat en dylik!


Lilla prinsessan laddar in!


Barnbarnen och jag var och handlade sommarblommor en dag i förra veckan. Den röda azaleabusken hade dött så det blev en ny buske också.


Pionen på väg att slå ut.


Lite skillnad mot förra bilden jag tog på blodlönnen.


Jag ska till att fylla pensionär snart så jag har bakat i dagarna två. Igår bakade jag matbröd och idag bullar och kakor. Lite suddiga blev bullarna men jag tog ett glas vin efter att jag fotat!
Baka gör man och lägger i frysen men tänk hörni, om man kunde städa och lägga det i frysen!!! Det vore väl nå't!


Lilla barnbarnet har beställt denna poncho. Virkar lite på kvällarna och kopplar av med det. Riktigt färgglad är den så man blir glad av att jobba med den.

Så är det ju det här med fotboll, är inte intresserad så det stör. Alla skäller på svenska killarna men de är väl inte bättre än så.
Speedwaymatchen mellan Hammarby och Indianerna blev inställd i tisdags pga regn så jag fick hålla tillgodo med engelsk speedway. Det är många svenskar, som kör där så man tror det är svenska lag.

Vi har haft fint väder här några dagar även om det inte är så väldigt varmt, skönt, tycker jag!

Nu ska jag sjunka ner i soffan och virka lite. Få se om jag kan hålla mej vaken och se på filmen "Queen" med Helen Mirren ikväll.

Ha de' gott!









 

1 kommentar:

  1. Bullarna blev verkligen suddiga av vinet. Hmmm?
    Jag gillar också azaleor. Dom finns ju i många olika färger och är så vackra.
    Visst blir man glad av den färgglada ponchon.
    Kram

    SvaraRadera