måndag 13 augusti 2012

Måndag...

Ja, det är visst måndag idag! När man är lite krasslig och ligger och dåsar och inte gör något vettigt (bara tar hand om eländig förkylning) så blir man lite vilsen på dagar. Det ÄR faktiskt måndag idag, sa lilla barnbarnet, som jag pratade med nyss. Vet Du, farmor, vad jag gjorde igår innan jag skulle lägga mej? Neej. Jo, jag drog ut den lösa tanden och den höll på att ramla i handfatet men den ramla på golvet. Det var den det!, sa hon, det lilla livet! Vad vore livet utan de små!!!
 Idag lyssnade jag på sommarprogrammet med simmaren Anders Olsson. En frisk fläkt, kan man säja! Från det jag visste vem han var så har jag gillat honom. Är det inte konstigt att de flesta som råkar ut för ledsamheter alltid är positiva och ser utmaningar i livet! Bra musik spelade han också!

Under tiden som Anders pratade så stickade jag på min pippitröja.

Det är ganska bra väder, uppehåll än så länge, lite sol och +19 grader.
Maken är ute och klipper gräs och jag ska väl också göra någon nytta...kanske...

Kram tills vi hörs!


2 kommentarer:

  1. Jag lyssnade också på Anders Olsson och förundrades över hur illa det kan gå i vården. Jag håller helt med dig, han var trevlig att lyssna på och spelade bra musik, men jag hann inte höra färdigt för jag fick gäster vid 2-tiden.

    Jag har lagt till din blogg i min blogglista, jag hoppas att det är ok?

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Telefonen ringde när jag lyssnade men jag svarade inte fast gäster kan man ju inte låsa dörren för, går ju att lyssna på nätet.

      Det är ok, men jag får inte till det där att lägga till på listan, hittar inte var jag ska fixa blogglista.

      Kram Inger

      Radera