onsdag 5 september 2012

Indianerna i semifinal!!!

Yessss, vi fixade det, körde över Hammarbys speedwaylag så det vissla! Vi är bäst...nåja vi ska möta Vetlanda nästa vecka hemma. Var tvungen att ringa kompisen i Myresjö "kommer ni på tisdag?". Jag lovade att åka till Hea om Vetlanda kommer och kör semin för då skulle de åka hit och heja på sitt lag.

Vi har haft en solig och underbar dag med värme och blåst. Kobonden kör gräs till kossorna så det är full trafik på vägen igen. Maken är förkyld så han har legat i hammocken och slumrat mest hela dagen.

Örebro läns slöjdförening hade en prova-på-eftermiddag-kväll i tvåändsstickning. Jag provade för länge sedan men tyckte inte det var roligt. Det var omständigt och gick för långsamt. Nu tänkte jag att jag skulle på't igen, det ser ju så fint ut, tättstickat och med vackra mönster, som man kan göra. Det verkar roligare denna gång när jag fick det  förevisat på ett bra sätt. Hoppas bara att det blir fortsättning för man kunde ju bara nosa lite på det!

Så långt hann jag ikväll. Vi stoppade garnnystanet i en plastpåse, drog ut två ändar och satte en klamma om påsen. Eftersom garnändarna snor sej om varandra var det ett bra sätt att förvara nystanet i.
 
Hösten har kommit smygande! Detta vackra asplöv låg på gräset när jag hämtade tidningen i morse.
 
Har precis läst ut den här boken. Hon skriver ju så roligt, Karin Brunk Holmqvist, fast det är tankeväckande också! Det som är skönt med hösten är att man kan vara inomhus och läsa böcker, annars är jag ingen höstmänniska. Nej, våren älskar jag och sommaren om man undantar mördarsniglarna!
 
Kram på Dej!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar