måndag 3 september 2012

På Reiduns...

Vilken underbar sommardag det har varit idag!!! Skrotat runt lite och plockat undan så'nt som legat och skräpat. Skulle ställa in fyra burkar torkade trattisar i skåpet...det var väldig röra där så jag städade och fick så fint. Ut och kratta ihop alla äpplen och körde bort dem så maken kan klippa gräset när han kommer hem från lastbilskörningen. En tjej, som också gått i pension, sa att man måste göra en nyttig sak om dagen och nu har jag gjort två!
Stora barnbarnet och jag hade bestämt fika tid på Reiduns i Örebro. Jag hämtade henne i Kumla. Först köpte jag biljetter till en föreställning med Martin Stenmarck, Janne Schaffer, Sara Trobäck och Candy Stompers. Det kommer att bli en helkväll!

Så glad blir man när mormor bjuder på fika på världens bästa kafé!
Alltså, det är så mysigt på Reiduns! Man sitter i skylten i sköna fåtöljer, allt bröd bakar hon.
Man kan få en enklare maträtt också.
 
...och jag bara njuter! Fiket ligger på Järntorgsgatan i Örebro.
Väl värt ett besök i lugn och ro!
 
Vad gjorde jag sedan, tro? Köpte garn, köpte garn! Lilla barnbarnet har tingat på mössa, halsduk, fingervantar och sockor så då måste jag ju ha garn!
 
Må så gott och kram! 
 
 

2 kommentarer:

  1. Så roligt att få måndagsfika med sitt barnbarn. Och vilken bra "regel" att göra en nyttig sak varje dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Härligt att få rå om henne innan hon åker!

      Inte så dumt, kanske. Först tyckte jag det lät inge bra för jag är humörmänniska, gör saker när jag får lust!

      Kram Inger

      Radera