söndag 9 december 2012

Andra advent med kalenderstickning!

Så är andra ljuset tänt i advent!
Mycket snö har vi och ska tydligen få ännu mer.
Det har varit mulet, lätt snö på em. och -12, nu är det bara -6.
 
Den här pippin har varit här några dagar men vet inte vad det är för sort.
Skulle kunna tro att det är en bergfink men det är ju en flyttfågel!
 
Är det någon som vet vad för sort jag har vid fågelbordet?
 
Putsade fönstret i hallen på insidan och satte upp julgardinen.
 
Kalenderstickningen lucka 8, virkad snodd, och 9, randigt, klar!
 
Jag stickade en fläta mitt i ränderna för att pigga upp lite!
Spännande vad det blir imorgon!!!
 
Säjer natti och går en trappa upp för att läsa en stund innan John Blund kommer!
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag tycker att din pippi ser ut som en bergfink. De är så söta och trevliga tycker jag. På Stenstugu hade vi gott om dem vid fågelbordet, men här på Odvalds har jag inte sett till någon.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Ja, visst är det en bergfink! Såg en till idag men är förvånad för jag har aldrig sett någon på vintern.

      Kram Inger

      Radera