tisdag 15 januari 2013

Snöig tisdag

Idag har det snöat HELA dagen!
Vill inte ha mer snö, tyckte det räckte med de fem centimetrarna som var innan.
Ställde in vävningen idag. Man behöver ju inte riskera livet för att åka och väva.
Så jag fick en ledig dag, passade på att sticka på ett par vantar.
 
Men ikväll gav jag mej ut i alla fall, syjuntan lockade.
Jag var tvungen att ha något annat än vantarna att sticka.
De hade så komplicerat mönster och då kan man inte prata också för då blir det fel!
Kom att tänka på ett mönster på blöjbyxor, som folkhögskolan här hade lagt ut på nätet.
De syr, stickar och samlar in nyttoartiklar och packar det sedan och skickar det till nyblivna mammor i Afrika.
 Sticka blöjbyxor var eleverna inte så duktiga på så de efterlyste några som var villiga att hjälpa till med det.
 Jag nappade på det och la upp och började.
När vi så sammanstrålade hos Siv, höll en annan tjej, Alice, på med ett par också!
Men jag tror hon var inne  på det sjunde paret byxor.  Kul!
 
Mumsigt fika på syjuntan!
Glömde fota fisksoppan med räkor och vitlöksbröd, så gott!
 
Vispgrädden skulle sitta fint!
 
Grannen har kört ut hela skogen ser det ut som!
 
...och snöar gör det fortfarande...imorgon måste vi ut och röja!
 
Lilla stugan inbäddad i snö.
Jag sa ju att jag inte städat ut julen!
 
Imorgon ska jag till Hjortkvarn och ha knyppelcirkel.
Det är första gången efter att Birgitta, en av deltagarna, avled så det blir nog tårar.
Men sorgen och saknaden måste få ha sin tid.
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är fint med snön, men kylan klarar jag mig utan. Nu på morgonen har vi -18 gr ute.
    Brrrr.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag tycker också det är fint med snön, ljust blir det och rent är det. Det är transporten jag inte tycker om, dvs att skotta!
      Usch för -18, det är för kallt! Här är det -4,5, det är alldeles lagom.
      Kram Inger

      Radera
  2. Vilken flit och vilket slit med allt hantverk du håller på med!
    Så fina bilder från kvällen. Jag tycker att det är svårt att få bra mörkerbilder, men det är väl jag som inte har kommit på hur jag ska ställa in kameran.
    Det var en redig avverkning grannen håller på med!
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag tycker det är roligt med hantverk, kopplar verkligen av när jag har något för händer (det kan vara spel på datorn också).

      Jag hade ljuset tänt på bilen på två av bilderna. Den tredje var inget annat ljus än blixten och den blev mörk.

      Tror inte det finns några träd kvar i vår skog. Jag får väl ta en promenad i vår och se efter!
      Kram Inger

      Radera