söndag 13 januari 2013

Tjugondagknut

Idag ska egentligen julen dansas ut men maken, mamma och jag åkte på födelsedagskalas istället!

Födelsedagsbarnet i egen hög person, min svägerska, Carina, en himla go' tjej!
 
God tårta fick vi och bullar och kakor och naturligtvis prat och skratt.
 
Lille Elias ska ge farmor paket på födelsedagen, fast han tyckte att det var hans paket!
En mysig eftermiddag var det i alla fall.
 
Vädret här har varit mulet, grått och trist. Lite snö har kommit och idag har det varit -5.
Fast det är såhär...att det märks att dagarna har blivit LÄNGRE...
...såå underbart!
Märks det att jag gillar våren och sommaren?
 
Halsduken, ett UFO, är färdig.
 Den har bara legat ett par år med ca 10 cm stickat sedan kom den stora tröttheten över mej!
Varför är man så'n?!
Det är tur att det är skidor på tv så jag får sådana här UFO:n färdiga.
Då sitter jag där och är ihärdig för jag har inte något annat inom räckhåll, himla bra!
Likadant på måndagsgruppen, då gör jag något tråkigt för jag kan ju inte gå därifrån!
Är det dålig karaktär? Nehej, DET kan jag väl inte tro!!!
Men något nytt är alltid roligt att börja med så jag får se hur det tar sej ut.
Så'n är jag och det går inte att göra något åt!
Kram på Dej!
 Hoppas Du har något roligt att göra Du med!
 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Tycker du har en bra inställning till dina "tråkiga" handarbeten. Till slut blir de färdiga.
    Nu är allt mitt julpynt bort städat.
    Ha en bra vecka.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja, jag måste ju skärpa mej! Ungarna undrar väl när jag dör varför det finns så mycket halvfabrikat!!!

      Här är julen kvar fast i vävstugan städade jag undan idag.
      Kram Inger

      Radera
  2. Inte kan jag väl tänka mig att du har dålig karaktär, för du tar ju tag i saker och ting och ser till att de blir färdiga till slut. Hur lång tid det tog från start till mål, spelar väl ingen roll. Jag tycker att Ufot ser riktigt trevligt ut!

    Visst märker man att de börjar bli lite längre dagar nu. Det är jättehärligt.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag går gärna den lätta vägen men ibland måste man ju skärpa till sej! Då är det ju roligt när det blir färdigt!

      Skönt med ljuset ;-)
      Kram Inger

      Radera