lördag 23 februari 2013

Fredag hela veckan lång!

Syrran skrev på FB, Yeeppi, fredag.
Var tvungen att retas lite med henne och tala om att jag har fredag hela veckan lång!
Hon är 17 år yngre än mej så hon har ju några år till dess.
 
Jag vill minnas att det var en låt, som hette Lördag hela veckan lång.
 
Maken och jag håller på att sortera papper.
Jag tror vi har allt kvar i pärmar sedan vi gifte oss.
Det är 47 år sedan i år.
Inte ett papper är slängt!
Så skönt att få gallra lite och så räknade jag momsen idag också.
Jag är ingen kontorsmänniska.
Hatar allt vad papper heter.
Då kan Du tänka hur det såg ut på kontoret!
Hädanefter får maken ta hand om detta.
 
Han var på sjukhuset och hälsade på sin mor idag.
Hon har legat där ett par veckor.
Annars bor hon hemma i sin lägenhet och ska fylla 90 år i höst.
Men nu hade hon varken ätit eller druckit och var lite förvirrad.
Det blev alltså sjukhusvistelse.
Vårdplanering var på G.
Hon skulle få komma till ett korttidsboende.
Inatt skulle hon gå på toan, ramlade och bröt lårbenshalsen!
Få se om hon klarar en operation.
 
 
Idag fick vi celebert besök!
Denna lilla råbock kom och åt under fågelbordet.
 
Till slut la han sej och åt.
Ett manligt beteende, att ligga till bords!
 
Av allt damm i gamla papper mår jag inge vidare med min astma.
Nu blir det sängen.
Måste vara utvilad för imorgon kommer lilla barnbarnet på besök!
 
Godnatt och kram!
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Stackars din svärmor. Vilken tur hon hade som bröt sig. Hoppas det går bra med läkning/operation..
    Visst är rådjuren fina men jag gillar inte att de är i trädgården och äter av mina växter.
    Skönt att få "vårstädat" på kontoret.
    Kram från din bloggvän Anne-Lie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Operationen gick bra för svärmor.

      Rådjuren äter inte i trädgården på våren och sommaren, konstigt nog!

      Jättestor sten föll från mitt bröst efter röjning på kontoret!
      Kram Inger

      Radera