måndag 15 april 2013

Tror våren kom idag!

 
När jag skulle ta min promenad så tittade jag ut och vad fick jag se...
...jo, sädesärlan trippade på Lilla stugutaket!
Då är det väl i alla fall vår!?
Även om domherreparet fortfarande håller till vid fågelbordet.
 
Vi har röjt lite idag också.
Ställde ut en massa bråte till grovsopehämtningen.
Tände eld på en rishög, som legat ett par år.
Rensade i ett uthus sådant som var brännbart och kastade på brasan.
Så skönt att bli av med lite skräp!
Visst är det konstigt att när våren kommer blir man full av arbetsglädje! 
 
Idag fyller syrrans grabb år, 14 tror jag.
Det är idag också 30 år sedan makens far gick bort tragiskt.
Glömmer det aldrig.
Jag gick på Kävesta folkhögskola och fick bud om att åka hem.
Hemskt.
Man tror ju att man aldrig kommer över sådant, att tiden stannar.
Det gör den inte och allting bleknar och man tar ett steg framåt hela tiden.
Fast ibland går man två bakåt.
Vart har de 30 åren tagit vägen?
Det är visst det som kallas livet.
 
Oki, imorgon är en ny dag och den dagen ska Du och jag förvalta väl!
Kram!

2 kommentarer:

  1. Hej! Det är så kul att läsa din blogg och titta på foton. Jag är själv väldigt handarbetsintresserad och syr en hel del kläder. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej där!
      Kul att Du hittat hit!
      Kläder syr jag inte så mycket längre men har sytt allt åt hela familjen förr. Nu blir det mest stickat.
      Kram Inger

      Radera