torsdag 18 april 2013

Väntan...

I morse gick jag upp 6.15 för att hinna vara i god tid på röntgen.
Jag gjorde ett tappert försök igår igen.
Väntetiden var då ca sex timmar!
Orkade inte sitta där inne i värmen så länge.
Men kom imorgon bitti, sa tjejen i kassan, de börjar röntga 7.30.
Jag var där i god tid, före halv åtta.
Det var ca tio meters kö!!!
Jag hade tre olika stickningar och en banan med mej så jag tänkte; det här går bra!
Efter drygt två timmar var jag klar!
Skönt att det äntligen kunde bli av. 
Nu är det bara att vänta på läkartid.
 
Jag förbeställde nya boken om Solveigs vantar och fick den häromdagen.
Inspirationskälla av guds nåde!
 
Efter besöket på röntgen, belönade jag mej med denna bok.
Bra att sticka till hjälporganisationer om man har lite restgarner.
Fast jag köpte lite nytt när jag var med mamma till Bruna boden i Asker idag på eftermiddagen.
Hon skulle ha lite broderigarn.
Gunilla har så mycket garn så man blir så sugen!
 
Jag har stickat färdigt aprilvantarna med tema flätor.
De måste blötas så de blir fotogenic och så ska jag fästa trådarna.
Bild kommer! 
 
Idag har det varit en "sovardag" egentligen, regn och blåst, riktigt aprilväder.
Så skönt med regnet, snön har försvunnit från vår gräsmatta.
Maken tycker att vi ska sova i husbilen när det blåser så!
Den gungar så skönt då!
Nja, vi åker snart till Skåne så då får vi väl blåsväder så det räcker!
 
Kram o natti!
 


4 kommentarer:

  1. Vad bra att tummen äntligen är röntgad. Vad tycker du om boken? Funderade om jag skulle köpa den, var det många bra mönster?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken verkar vara bra och det finns många bra mönster.
      Jag köpte min på gamla Libris (Din Bok) i Örebro. Kostade 159 kr, prisvänligt.
      Kram Inger

      Radera
  2. Det var ju för väl att du äntligen fick din tumme röntgad. Hoppas nu att det inte tar alltför lång tid innan du får en läkartid.

    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog är det väl konstigt att så många är dåliga och behöver röntgen eller är det dålig kapacitet på "fotograferna"!?
      Kram Inger

      Radera