måndag 22 juli 2013

En alldeles vanlig måndag!

Trodde jag satte klockan på ringning i går kväll.
Jag kollade att den stod på 7.00 och satte förmodligen inte på alarmet.
Tur att maken vaknade för 7.30 stod sotaren på gården!
Han skulle genomföra en brandskyddskontroll på eldstaden och skorstenen.
Men det var visst tidigt för käre maken också för sedan gick han och la sej i hammocken!!!
 
Jag började städa husbilen och inventera vad som ska inhandlas.
Vi lämnar Närke för Skåne några dagar.
Det är ju Skördefest i Svenstorp igen!
Den 4 augusti rustas det till fest: Hur man skördade förr i jordbruket.
Mat, givetvis, och hantverk m.m. m.m.
 
Jag har stickat klart min pippitröja, som jag hittade halvfärdig.
Här ligger den på blockning på trädgårdsbordet.
Inventerade även mina övriga halvstickade grejer och hittade en tröja, som jag ska ta med till skåneland.
 
Trött, tröttare, Kenneth!
Han har hållit på och flyttat om bland sina fordon och dragit hem en traktor, som ska till Skåne.
Här vilar han sina trötta ben.
 
Kram och ha det så bra i fullmånens sken! 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. ...och jag sitter framför datorn ikväll och vilar mina trötta ben.
    Önskar er fina dagar i Skåne.
    Sommarkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med för jag har tittat på speedwaymatchen mellan Indianerna och Dackarna, spännande!
      Tack så mycket!
      Kram Inger

      Radera
  2. Min dotter och hennes familj kommer hit i början på augusti, annars lät det spännande med skördefest. Är det ett årligt evenemang?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Gunnel, det är ett årligt evenemang. Första söndagen i augusti är det Skördefest i Svenstorp.
      Ledsen, men jag såg inte att Du frågat förrän nu...
      Kram Inger

      Radera