fredag 12 juli 2013

Gott och blandat

Lite blandat sedan sist!
Har inte orkat få så mycket på pränt på sista tiden. men jag har läst andras bloggar.
Åker till Karlstad en gång i veckan för min allergibehandling.
Det blir lite tröttsamt men; behandlingen har gett resultat!!!
Jag har gått och gått och gått och dragit bort ris, som maken sågat och jag orkar det!
Det hade aldrig fungerat annars.
Helt underbart!
Just inga allergitabletter tar jag, kanske någon i veckan.
Gått ner fem kilo i vikt har jag också gjort, bonus!
 
Den här muggen fick sonen i present av syskonbarnet när han fyllde.
Det syntes ingen text när muggen var kall men fylldes den med varm vätska framträdde denna text.
Hon vågade inte sätta Hans telefon överst!
 
Älskade barnbarnet har köpt sej en dator för alldeles egna pengar!
Mormor fick följa med som smakråd...och skjutsa!
 
Lagom till min födelsedag blommade doftpionen, som jag fick ifjol på min födelsedag.
Min kära kusin förärade mej den, som sagt, för ett år sedan.
 
Denna vackra hortensia fick jag i år av goa vadstenakompisar.
 
En sjal, halvfärdig, hittade jag i mina gömmor.
Nu är den helfärdig!
 
Detta är vad maken och jag håller på med, sågar och drar ris!
Här ska det nämligen bli en infiltration från vår trekammarbrunn.
Mycket ris och buskar är det...
 
 

Så här ser det ut idag, lite bättre!
På tisdag kommer de, som ska gräva och fixa till det åt oss och då måste det se ännu bättre ut!
 
Det är en del av vad som hänt.
Vi har naturligtvis gjort lite utflykter med husbilen.
Passat på att ta lite andra vägar hem från Karlstad.
 
Jag har haft födelsedagskalas och blivit väldigt sexig, 66 år, hihi...
Stugan full med folk, sill och potatis och jordgubbstårta.
 
I början av juli åkte vi till goda vänner i Myresjö.
Var till Hugos och tittade på husbilsbyggen.
Vi ska lämna ner vår husbil för lite ombyggnation efter säsongen.
 
I tisdags var jag på speedway på Sannahed.
Indianerna mötte Vetlanda så Maggan och Erling från Myresjö var här och tittade.
Lite tröstlöst blev det för "gul förare" körde runt på banan över en timme.
Det var en vägskrapa, som skulle ta bort löst material från banan.
Vetlandaförarna, eller snarare en av ledarna, var inte nöjd med banprepareringen.
 
Idag har maken och jag grattat en 65-åring och mullat i oss kakor och tårta!
Imorgon ställer vi in GPS-en på Vadstena.
Traktormuséet har veterandagar och loppis.
Hoppas vädret håller i sej med sol och lite vind!
 
Ha en bra helg!
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Oj vad du har varit aktiv. Vilken fin sjal, vad bra att den blev färdig.
    Grattis till dom 66 åren, och ha en fin sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mår bra och då har jag arbetsglädje!
      Tack för grattis och ha en skön sommar Du också!
      Kram Inger

      Radera
  2. Här händer det mycket ser jag. Vilket tempo ni har.
    Sommarkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli skönt när infiltrationen till avloppet blir färdigt, har hängt som en blöt filt över oss!
      Tempo vet jag inte om vi har precis. Vi gottar oss åt vår ledighet mera!!!
      Kram Inger

      Radera