lördag 20 juli 2013

Margareta höll sej torr!

Idag hissade jag flaggan för Margareta!
Det är en härlig syn när flaggan slår ut i vinden mot en sommarblå himmel!
Alltnogochemedan så heter jag Margareta som andra namn.
Släktnamn, för mamma heter Margareta men kallas Margit.
Vi var bjudna till henne på fruntimmersfika.
 
Här sitter namnsdagsbarnet till vänster och min pappa till höger.
I mitten sitter min morbrors delsbo, särbo eller så...

Från höger morbror Torsten, min make Kenneth, mitt stora barnbarn Martina, mitt lilla barnbarn Ebba och min son Mikael.
Min bror och hans delsbo var inne och fixade med fikat.
Senare kom också min dotter Laila.
Vi satt i trädgården under kastanjens skugga, så skönt!
Mamma och pappa hade sorg.
De var i veckan tvungna att ta bort vovven, som blivit sjuk.
Hon var nästan 14 år så hon hade haft ett långt och rikt liv.
 
Ikväll var det final i lag-VM i speedway.
Polen vann.
Inge bra.


4 kommentarer:

  1. Grattis på Margareta-dagen. Jag heter också Margareta i andranamn,.
    Sommarkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men GRATTIS tillbaka, lite försent! Det är tanken, som räknas!!!
      Kram Inger Margareta

      Radera
  2. Jag glömde alldeles bort Margaretadagen i år. Även jag heter Margareta som andranamn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. GRATTIS till Dej också! Hur kunde Du glömma finaste namnsdagen!?
      Kram Inger

      Radera