tisdag 13 augusti 2013

Indianvinst!

Så vann speedwaylaget Indianerna ikväll och ligger på tredje plats.
De är med i slutspelet och får tydligen välja motståndare.
Få se om de vinner SM-guld som de sa innan säsongen börjat.
Man ska inta sälja skinnet förrän björnen är skjuten, sa Gunnar Hedlund en gång.
Så sant!
 
Idag hämtade jag lilla barnbarnet på fritids.
Träffade Mille, som tydligen börjat som fritidspedagog på Ebbas skola.
Kul!
Hon är så bra på pyssel, sa Ebba.
Mille pluggade till fritidsledare på samma gång som min syrra.
Hon är också en härlig revyartist, skrattar bara man ser henne! 
 
På måndag ska lilla pyret börja skolan, första klass.
Vart tar åren vägen egentligen?
Det var ju inte länge sedan hon låg på köksbordet och blev bytt på!
Suck...
 
Jag slukar böcker just nu!
Har ju inte läst så mycket när jag jobbade men nu...
Den här var ganska ok, tog ett tag att komma in i den.
  
Kate Morton, nja, inget jag rekommenderar.
Barnbarnet kunde inte förstå att jag bara rynkade på näsan åt boken.

Kristina Ohlsson är en författare jag inte hört talas om men hon fick bra recensioner i vår tidning.
Önskade hennes första bok i födelsedagspresent och fick de tre första böckerna!
Denna sträckläste jag.
Lite otäck var den.
Det är ju en deckare och jag vill läsa deckare på sommaren!
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Tack för boktipsen. Jag längtar efter en spännande deckare, så jag ska se om jag kan få tag i den där Askungar.

    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den finns i pocket, lättare att hantera när man ligger i sängen och läser! jag fick dem i pocket.
      Kram Inger

      Radera