fredag 15 november 2013

En eftermiddag med Ebba

Det låg en bit linne, ett lås och en bit knypplad spets på bänken.
En dag när Ebba var hos oss sa hon, tänk, farmor, jag drömde i natt att armbandet var färdigsytt!
Jag skämdes och jag tog tag i arbetet.
När hon kom igår så var det klart!

Hon har knypplat spetsen och jag har monterat det.
Hon blev så nöjd!

Eftersom det var torsdag så var det ju pannkaka.
Det håller hon nogsamt reda på.
Nu tycker hon att jag ska göra plättar, det är godare!
Får jag göra?
Ja men det är väl klart!
Sånt här hade man väl aldrig tid med med egna barnen!
Till slut tyckte hon att det tog lång tid men hon gräddade hela smeten själv.
 
Jag tyckte att jag var förfärligt liten, 9 år, när mamma skickade hem mej för att grädda plättar.
Ebba är 7 år.
I och för sej hade jag ingen mer i köket, mamma var ute på åkern och jobbade, men ändå! 
 
Det blev många inlägg idag men jag har varit lite frånvarande på bloggen och då blev det mycket på en gång!
 
Kram och ha en bra helg!
 

6 kommentarer:

  1. Vilken duktig tjej. Hon kan redan mycket. Roligt att du vill vara med i mitt lotteri.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är så vetgirig, lillstumpan, och som farmor har jag ju tid med henne!
      Länkar i nästa inlägg!
      Kram!

      Radera
  2. Så fina arbeten! Kul med kreativitet. Ha dé gott! Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Tjejen vill gärna vara med och greja när jag gör det och det är ju positivt!
      Kram Inger

      Radera
  3. Så jättefint armbandet blev och hyskan och hanken (eller vad heter det) var ju jättebra att använda till lås! Laga pannkakor eller plättar, jösses, vad dom kan barnen numera. När jag flyttade hemifrån, då var jag en bra bit över 20 år, då kunde jag inte ens koka vatten utan att bränna vid!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...Du är rolig Du!
      Ungarna är så vetgiriga nuförtiden. Jag har ett brorsbarn, som också är 7 år och det är likadant med honom.
      Ha en bra helg!
      Kram Inger

      Radera