tisdag 25 mars 2014

Lite gott och blandat!

 
Jag berättade härom dagen att jag fått flera lådor garn.
En del var mycket fina garner
men mycket var trassel och korta stumpar,
som jag inte kunde använda.
Så igår, när maken var borta, städade jag och sorterade och eldade.
Så skönt!
Det blåste inte heller så det gick väldigt bra med eldandet.
Skillnad mot idag, fy skrutt vad det blåser!
 
Fast denna vackra margarinlåda kunde jag inte slänga!
Den var till hälften fylld med små, söta, trinda linspolar.
 
Knyppelcirkeln i Hjortkvarn ska ha utställning imorgon
och visa vad de gjort under åren med mej.
Så jag har gjort ordning några knypplade hängen till påskriset.
Udd och stad knypplat i färg och så har jag trätt en guldfärgad tråd igenom,
sedan snurrat runt tenen på spolmaskinen,
går väldigt bra runt en penna också.
Jag ska även berätta lite historia runt knypplingen.
 
Ikväll bevistade maken och jag Småbrukarnas årsmöte,
där denne man, Göran Andersson, Hackvads Via,
berättade om sina bärodlingar.
Man kan åka dit och plocka bär själv.
Han odlar havtorn, aronia, rosenkvitten, gröna vinbär m.m.
Intressant, ska nog besöka honom i höst.
 
Nehej, gott folk, nu ska jag läsa på om knyppling
så kram på Dej och sov gott!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar