fredag 23 maj 2014

Tack och farväl!

 
Oj, vilken värme vi har haft idag, puh!
Jag mår inte bra av värmen men har inte gjort så mycket denna dag.
Kenneth fick reservdelar till gräsklipparen igår
så han skruvade ihop den och klippte gräs både idag och igår.
Kan säja att det var långt.
 
Vi tog avsked av svärmor i Ekeby kyrka på eftermiddagen.
Hon skulle bli 91 år i höst och har varit "skruttig", som hon sa, länge.
 
När vi kom hem efter begravningen så var parasollet borta, blommorna hängde inte där de skulle och dynorna i trädgårdsstolarna låg lite huller om buller.
Parasollet låg på gräsmattan bakom huset.
Förmodligen hade det kommit en vindil och ställt till det för inget var stulet.
Blir till att inhandla nytt parasoll annars kan vi inte sitta på uteplatsen i värmen!
 
Var till vårdcentralen igår och kontrollerade blodtrycket.
Det var lite högt, tyckte sköterskan.
Kan bero på det att jag har mycket ont i huvudet och är trött och håglös.
Läkarbesök är inbokat på måndag med provtagning.
 
Hämtade lilltjejen på eftermiddagen igår.
Hon undrade varför begravningar alltid är på fredagar för "jag går ju i skolan då och jag vill ju med på farmor Siws begravning!"
Förklarade att hon får nog gå på begravningar så det räcker så småningom.
Ja, men jag vill veta hur det går till!
Jag förklarade så gott jag kunde och då var hon nöjd.
 
 
På kvällen var det blomskottsauktion hos grannen.
Här håller Anna-Märta i klubban.
Karin, som vi var hos, hade fyllt 85 i veckan så vi fick mat och dryck
och senare kaffe och rabarberpaj, jättesmarrigt!
 

Stora lilltjejen har anlänt från Skottland.
Mysigt att få träffa henne även om vi ses på skype ibland.
 
Kopplade av ikväll med stickning och tv.
Ett väldigt intressant program om hälsingegårdar, som har blivit ett världsarv.
Vilka storslagna gårdar det finns i Hälsingland, ojojoj!
Kan bli ett besök i någon av dem när vi far uppöver. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar