torsdag 6 november 2014

22 år på Gustav Adolfsdagen

 
Idag fyller äldsta barnbarnet 22 år.
Undrar vart åren tar vägen egentligen!?
Jag var vaken i natt i alla fall så jag gratulerade henne på Skype.
Hon bor i Skottland och pluggar och då är det väldigt bra med Skype
så man kan kika lite på varandra när man pratar.
Tack och lov så kommer hon hem till jul!
 
En hemsk tanke slog mej när jag var i Örebro ikväll.
Varför flaggar stadbussarna?
JAG GLÖMDE HISSA FLAGGAN IDAG!!!
Förlåt mej, Martina! 
 
Nu har snön kommit till Torsta.
Inte för det är särskilt roligt med den varan
men går det mot vintern så ska det väl vara snö.
Det är inte fruset så det är bara slask.
Få se hur vädret är imorgon för jag tänkte mej till Linköping.
 
Ikväll bevistade jag styrelsemötet i Slöjdföreningen.
Jag är ersättare i styrelsen.
Vi har en bra ordförande med mycket härliga idéer.
Prova-på-kvällar är det varje månad med olika hantverk.
 
På vägen hem stannade jag vid Deiles korvkiosk och handlade med lite mat.
Gott, gott!
 
Gick förbi knypplingen här i köket och slog några slag.
Väskan kanske blir färdig till jul!
 
Nehej, gott folk, nu väntar John Blund på mej!

1 kommentar: