torsdag 11 december 2014

Julavslutning på vävcirkeln

 
 
Glöggen, mandeln och alla andra tillbehör är uppdukade.
Detta är tradition när vi slutar vävningen för juluppehåll. 

Tjejerna, Inger, Kerstin och Inga-Britt, väntar på en annan tradition...
 
...nämligen Irénes skönsång.
Denna sång är tradition från hennes hem som hon delger oss.
Fint, tycker jag.

Dukat för smörgåstårta och därefter kaffe.
Fest kan man säja och Ebba får vara med på ett hörn.
 
Vi klippte ner ett par vävar men de glömde jag fota.
Kan återkomma till dem senare för det finns varp kvar.
Tjejerna tyckte det var lilla julafton när de hade fått sina löpare!
 
Nu har jag jullov och ikväll har jag njutit vid nobelbanketten
medan maken varit i Odensbacken och tomtat!
 


2 kommentarer:

  1. Så trevligt ni hade!! Ser fram emot kort på vävarna. Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mysigt på våra julavslutningar.
      Kort kommer nog i mellandagarna när jag ska ut i vävstugan.
      Inger

      Radera