onsdag 3 juni 2015

Hej igen!

 
 
Det var ett tag sedan!
Jag har inte orkat skriva på hela den så kallade våren.
Vi har haft mycket att göra så orken har trutit. 
Källaren har varit och är under uppsnyggning.
 
Inte vackert!

Taket i yttre rummet är på gång!

...och mitt i alltihop fyller mamma år...

Dörrarna blir uppsnyggade också.

Nu har vi fått ljus i vårt hus!

Värmeslingorna i blivande dusch-och tvättrum.

Glasväggarna uppsatta efter mycket knorr från maken.
Han vill fortfarande ha en duschkabin.
Jag sa att han kan få en balja i hörnet att stå och bada i!

...ännu en födelsedag, nu vår dotter.
Denna knypplade tupp skulle hon få för ca tio år sedan.
Bättre sent än aldrig, stämmer bra här...

Det som är kvar av duschkabinen.
Nu har jag också målat väggarna i yttre rummet vita.

Dusch och tvättmaskin installerade.
Så skönt!!!
Var utan tvättmaskin i ca 7-8 veckor, inte kul.
 
Trappan till källaren byttes.

Jag hann naturligtvis med att handla garn!!!

Vi rustade tak på uthusen.
Det behövdes, om man säjer!

Peter och Conny jobbar "i sitt anletes svett"
och det var faktiskt varmt då.

Födelsedag igen.
Den här gången var det Ebba, barnbarn, som fyllde.
Det enda hon önskade var att kusinen kom på födelsedagen
men det vet jag att det går inte för hon är ju i Skottland.
Men, men, önskar man något riktigt starkt så går det i uppfyllelse!

Vi var också en sväng till Skåne och eldade in våren.

Så här såg det ut en eftermiddag när jag var på väg hem, fascinerande!
 
Vi har installerat en luftvärmepump i vävstugan så vi kan spara på elen.
Jag tycker att det blev skönare värme därinne.
 
Nu håller jag på att packa husbilen för en långresa.
Återkommer till det senare.
Få se om vi kommer iväg som vi tänkt.
Jag fick naturligtvis en hemsk tandvärk i förra veckan.
Det var en infektion i tanden, som är rotfylld förut.
Penicillin och besök hos tandis, som borrade igenom kronan och rensade rotkanalerna,
la i bakteriedödande medel och satte igen borrhålet.
Än så länge håller tanden sej lugn.
Håller tummarna!
 
Idag blåser det något fruktansvärt.
Jag har varit ute och klippt runt buskar och i vägslänten
och jag är totalt sönderblåst!
Våren har regnat och blåst bort, kallt har det också varit. 
...men jag har varmt och skönt inne i alla fall...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar