torsdag 8 oktober 2015

Kamp med IKEA

 
Idag gick jag upp tidigt, halv åtta.
Försökte vakna med frukost, kaffe och bok.
Kenneth åkte nog vid fem-tiden, tror jag.
Han skulle leverera spannmål före åtta i Norrköping.
 
Vädret var lite grått och bara fyra grader varmt.
Någon hade minusgrader i morse
och när maken kom hem sa han att han hade mött saltbilen på morgonen!
Uschaen!
 
Så det var till att sätta fyr i pannan och bära in lite mer ved.
 
Sedan var det där...
 
Vi hade köpt ett skåp till nya badrummet.
Inköpt på IKEA.
Jag passade på när Kenneth var borta för han läser aldrig instruktion.
Sorterade alla skruvar och annat smått och gott i askar.
Fram med hammare och skruvmejsel.
 
Yesss, lådorna ihopsatta!
Den blå skyddstejpen är kvar.
Själva skåpet måste jag få hjälp med.
Kenneth tycker att det ska vara hjul på skåpet
 och då måste han skära av metallbenen.
Det gick bra så långt i alla fall.
 
Torsdag idag och då ska det serveras ärtsoppa.
Sagt och gjort, gul lök, morot och gula ärter samsades i grytan.
Sedan fram med pannkakslaggen och grädda pannkakor, riktig svensk husmanskost. 
 
Vi tittade på Arga snickaren ikväll.
Anders besökte Tommy Körberg.
Tommy hade många roliga kommentarer till att han inte gjort något åt huset.
Jag har alltid gillat Tommy, vilken pipa han har, oj!
 
Solen tittade fram på eftermiddagen, riktigt skönt blev det.
Jag har fortfarande inte tagit in pelargonerna.
Hoppas de klarar sej inatt också!
 
Kram tills vi hörs!  
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar