måndag 12 oktober 2015

SM-plöjning i Skyllberg.

 
Igår följde jag med Kenneth på plöjningen.
Det var både häst - och veterantraktorplöjning.
Vi åkte i husbilen, skönt att ha den med.
Matkoja kallade vi den.
Jag gick naturligtvis till hästarna efter att jag fått i mej lite kaffe.
 
Den här killen är från Närke och tyvärr så skenade hans hästar.
En av hästarna fick draglinan mellan bakbenen.
Lyckligtvis gick det bra för både förare och hästar.

Så här såg det ut i hans plöjda fåra...

...och så här såg det ut i den, som kom trea.
Beror på vilken sorts plog man har, fick jag veta av en erfaren hästkarl.
 
Vinnaren i veterantraktorplöjningen, bogserad plog, blev Mats Björkström.
 
Mats Björkström.

En annan kille från orten, Patric Yxfeldt, Odensbacken.

ABS lingrävmaskin.
De fick inte köra med den eller stenkrossen under tiden som hästarna plöjde
och ändå skenade de.

Tre glada gossar i Hjelmarebygdens veterantraktorförenings monter!
 

Var ju tvungen att fota en T 43:a åt Kenneth!
 
Jag var så trött när vi kom hem igår kväll
men ändå satte jag mej vid tv-n och tittade på partiledardebatten.
Vilket tjatter och vilken okunskap de besitter i mångt och mycket!
De ska leda vårt fina land!
Fy katten!
 
Idag känner jag mej som något katten släpat hem.
Fick nog för mycket dieselavgaser i mej igår.
Reagerar på dessa.
Men jag kommer mej nog framåt kvällen!
 
Inatt hade vi någon minusgrad och dimmigt var det i morse.
Nu skiner solen och det är en fin höstdag.  
Ha en bra dag!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar