fredag 10 juni 2016

...och idag firar jag en student!

 
Idag mår jag bra men fy vad jag frös inatt!
Sockor på och filt över täcket!
Det var kyligt ute  och jag vill ha fönstret öppet,
då får man ha filten över sej också.
Jag hade i alla fall sovmorgon, skönt.
 
Jag hämtade min bror och brorson vid 11-tiden och så for vi norr om Örebro
till Kvinnerstaskolan, som är en lantbruksskola med både små och stora djur.
Syrrans äldsta son har gått där i tre år.
Han har lärt sej om de små djuren, katter och hundar m.m.
 
Här står han, gossen, så glad!
Sedan åkte han och klasskompisarna flak och vi åkte hem.
Åt lite och sov middag.
Före tre åkte Kenneth och jag och hämtade mamma
för att sedan landa i Kumla hos studenten med familj.
Vi fick fika, jättegod morotskaka.
 
Så ikväll slappade vi vid tv:n och Peter Flack alias Hjalmar Berglund.
Skrattade åt hans tokerier
medan regnet vräkte ner.
Det dånade på plåttaket och det haglade en kort stund.
 
Javisst ja, tror att fotbolls-EM började ikväll... 
 
  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar