tisdag 7 juni 2016

Vecka 22 i nådens år 2016.


Söndag 29 maj framåt aftonen åkte vi med husbilen till Vadstena och sov hos vår gode
vän Per-Arne. Vi blev undfägnade med mat och prat.

Måndag 30 maj fortsatte vi till Myresjö för att fira en 70-åring.
Erling, av oss fick han en trepack rökt hackkorv och pengar till ett barnhem i Kenya som han hjälper.

Tisdag 31 maj vaknade vi vid halv nio och gick in till Maggan och Erling och åt frukost. Satt ute och pratade hela förmiddagen, underbart väder. Vi åt middag med dem och så åkte vi mot Torsta. Hemma vid 18-tiden, jag bakade chokladmuffins till morgondagen och tittade på speedwayresultatet för Indianerna och vi vann!

Onsdag 1 juni samlades folkdräktsgänget i Örebro hos Ann-Katrin för avfärd mot Finnå. Det ligger i Bergslagen och är A-K:s och hennes syskons sommarviste. Bilderna får tala!
Förmiddagsfika på bryggan!
 

Middag på bryggan!

Två badbrudar!

Rå-grecken.

Finnå mjölnarboställe.


 Vi åkte över Nora hem och åt naturligtvis noraglass! Passade också på att kika på en utställning i Bryggeriet. Den Blå Tråden heter utställningen.




Torsdagen 2 juni gjorde jag inte så mycket, plockade lite och tvättade.

Fredagen 3 juni följde jag med Kenneth till Örebro. Han skulle till hjärtläkaren och jag passade på att handla lite förnödenheter. Jag hade tänkt att åka till Vadstena på begravning men yttertempen visade på närmare + 30 grader så jag stannade hemma och tänkte på henne istället. Gjorde en sallad till morgondagen. Kattvakt åt Doppe i helgen.

Lördag 4 juni gick vi upp vid sex och tog med husbilen till Ånnaboda och Classic Car.


Ford Mustang...förstås!

En lustig moped.

Kunde gå i 90 km, sa ägaren...hm...

Traktorbutiken huserar här.
 

Söndag 5 juni  mådde jag bara bra. Satt ute och broderade och kelade med kissen.

Måndag 6 juni tillika vår nationaldag. Hissade flaggan och åt frukost. Inte gjort något speciellt idag heller. Broderat och kelat med kissen tills sonen med familj kom och hämtade honom.

Klart, slut, ska försöka bättra mej med skrivandet!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar