fredag 15 juli 2016

Maria Larsson, sicken en tjej!


Alltså, vi sov länge idag...
...och när Kenneth hämtade tidning och post till granntanten så var det låst.
Vi trodde kanske att hon var borta över natten
 för sent igår eftermiddag kom en taxi upp på vår gård.
 Killen var otrevlig för jag hade inte talat om att huset var vitt.
Jag ringde och frågade, sa han, då hade du kunnat tala om att "hoset" var vitt.
Vänd dej om, sa jag, där finns också ett vitt hus och dessutom ska jag inte åka färdtjänst!
Han bad om ursäkt och åkte och hämtade henne.
 
Senare idag kom hennes sonhustru och talade om att hon ramlat och ligger på USÖ.
Hm, inge kul.
Hoppas det gick bra ändå!
 
På vår länsradio så sommarpratade vår landshövding Maria Larsson.
Jag var vaken hela tiden!
Vilken härlig tjej hon verkar vara, positiv och glad.
Hon ser möjligheter där andra ser svårigheter.
Verkligen ett lyft för Örebro län!
 
Kenneth gav sej av till Vallby på gräsklipparen.
Vi har en liten gård med lagård och loge, boningshuset är frånstyckat.
Där måste han också hålla rent och fint från gräs.
 
Då passade Doppe och jag på att ta en eftermiddagsfika ute.
Han tycker det är så skönt att vara ute och jaga lite flugor och fjärilar.
Idag fick han tag på en mask, som han höll på och lekte med...
...men masken klarade sej.
 
Han sitter gärna under något i skuggan.

Men jag tycker han verkar lite tjurig!
 
Jaha, var har regnet tagit vägen?!
De har lovat det varje dag.
Fast det har varit nästan otäckt väder idag, mulet och sol och tryckande värme.
Inget skönt alls för en som har astma! 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar