torsdag 13 oktober 2016

Besök i en vävstuga.


En kompis hörde av sej igår och undrade om jag ville följa med på Öppet hus i Brickebackens vävstuga.
Jag hade tänkt att hälsa på Anneli men det behöver jag ju inte göra längre.
Så vi, Gun, Birgitta och jag åkte iväg när Birgitta slutat jobbet för dagen.
Kenneth undrade när jag tänkte komma hem.
De stänger klockan 19.00, svarade jag.

Den första tjej vi stötte på var dörrvakten Eva Svärd, som jag träffade igår kväll!
Nästa tjej har gått och vävt hos mej osv. osv.
Alltså mycket prat och skratt...som vanligt när man träffar likasinnade!
Mycket fint hade de tillverkat i vävstugan och mycket inspiration fick vi.

Grytlapp av restgarn, ripsväv.

En himla härlig matta!

Matta, där idén kommer från Åland.
De hade olika randningar på olika gårdar. 

Denna underbart, vackra pläd vill jag bara göra!

Mm...det ser likadant ut i alla vävstugor...tror jag, hahaha...
 
Så fikade vi naturligtvis med doppa till, något gott, som kallades trollungar.
 
Jahaja, sa Kenneth när jag kom hem, ni höll tiden ut!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar