torsdag 17 augusti 2017

Farväl till pappa

 
Igår, onsdag 16 augusti, hade vi jordfästning av pappa.
Det blev en fin och minnesvärd stund.
Han var i sin ungdom med i en frikyrka
så solosång och psalmer på begravningen, var s.k. väckelsesånger.
Han var också intresserad av klassisk musik
och då valde vi Air av Bach.
Han älskade också Gabriellas sång.
Det blev en av solosångerna.
Jordbegravning var bestämt.
Jag vaknade på morgonen av att det regnade.
Typiskt, tänkte jag, när man ska stå ute vid graven.
Men, men, regnet övergick i solsken och det var riktigt varmt.
Mycket folk, grannar, vänner och släkt, hade samlats för att säja hej då till pappa.
 
HEJ DÅ, PAPPA!
 

2 kommentarer:

  1. Fin och ljus begravning. Så fina blommor oxå. Ångrar själv att jag inte plockade några sädesax till rosen. Passat så bra till sista bonden på Fröberga .........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev väldigt fint, tycker jag också. Jag pratade med prästen och han sa likadant, enkelt och värdigt.
      Kramar till Dej och familjen!

      Radera