lördag 27 januari 2018

Att göra en kalvhage!

 
 
Idag, dvs igår, gjorde jag en kalvhage.
 
I torsdags var Kenneth med och gjorde en.
 
Vad är en kalvhage?
 
Det undrade jag också när mamma sa att vi hade gjort en.
 
Vaddå?
 
Jo, man åker i en ring liksom, runtom något.
 
Lilla tösen ringde idag och frågade.
 
Farmor, vad gör du?
 
Jag ska diska och sedan ska jag skeda ripsmattan.
 
Jaha.
 
Ville du något?
 
Ja, farmor, Viktoria och jag har ingen som kan skjutsa oss till "marken".
 
Pappa då?
 
Näe, han har åkt och hämtat husvagnen.
 
Å mamma jobbar.
 
Ja men kan ni gå ensamma på "marken"?
 
Jaa, det gjorde vi i fjol.
 
Okej då, jag kommer och hämtar er och skjutsar er.
 
Hämtar mamma er sedan?
 
Jaa.
 
Jippi!
 
Alltså så åkte jag till Hällabrottet och hämtade tjejerna.
 
Sedan lämnade jag dem i Örebro på hindersmässomarknaden.
 
Därefter åkte jag hem.
 
Torsta-Hällabrottet-Örebro-Torsta, en cirkel.
 
Det blev en kalvhage!
 
Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar