söndag 12 augusti 2018

Fint väder!

 
 
Alldeles lagom fint väder var det idag för en tur till Larsmäss i Järnboås.
 
Ifjol, när jag satt och visade knyppling där, så var det kyligt och regn och dåligt med folk.
I år åkte Gun och jag dit som besökare.
Vädret var perfekt för marknadsbesök!
Jag hade tittat ut vilka utställare jag skulle besöka.
Det är en stor hantverksmarknad men jag tror vi hittade alla utställare.
Halvvägs blev vi hungriga och där stod Tjurskallen och wokade kebabkött.
Vi beställde det med deras hemgjorda potatissallad, gott!
Det var skönt att vila sina trötta ben ett tag.
 
Det tyckte nog Tjocka Fia i Hönsa-Karin också!
 
Köpte ett par böcker av Anita Maria Karlsson.
Hon har forskat om obemärkta kvinnor på ett litet förlossningshem i Järnboås.
 
Det blev också ett skohorn, smitt av denna tjej, smeden Anki Pettersson, Kumla.
 
Så bar det av hemåt på fina, slingriga, bergslagsvägar.
 
Kenneth hade kommit hem från sitt jobbpass med "säbilen".
Vi bänkade oss vid tv:n, GP-speedway från Målilla.
Där hade de fått mycket regn så starten sköts fram en och en halv timma.
Tyvärr vann "den lille dansken". 
 
Det här är inte han utan jag tror det är Fredrik Lindgren.
 
 
Ikväll kom det en regnskur men inte så häftig som igår morse.
Då åskade det duktigt och det blev världens blåsväder.
Riktigt otäckt var det.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar