söndag 26 augusti 2018

Idag vare mycke som hände!

 
 
Nu undrar jag varför alla begivenheter måste infalla på samma dag!
 
BM-dagen, SM i friidrott, gubbrace i speedway och allt detta i Eskilstuna
därtill gammelbilar på gamla flygfältet.
 
Flygdag i Uppsala.
 
Ulldag i Sparreholm.
 
Kenneth hade blivit inbjuden till BM-dagen i Eskilstuna av Bengt Carlbinder, BC kallad.
 
BC gör modeller av bl.a. traktorer.
Här en Deering.
En sådan traktor hade morfar, en riktig, och där satt jag och sov och åkte med morfar när han körde på åkrarna.
Sov och sov, jag var väl sövd av avgaserna, som gick ut ungefär där jag satt.
Det är väl därför som jag är som jag är! 

Traktor med harv.

Kenneths favorit, T 43 Volvo, med skördetröska.
Allt skalenligt byggt och t.o.m. diesel i tanken!
Han gjuter däcken och alla spakar fungerar, helt otroligt arbete!

Snillen spekulerar!
BC och Kenneth.
Bakom ser man modellerna, hur stora de är.
 
Nu var vi hungriga.
 
Malmköpings Wärdshus hade goda maten.
Pasta med lax och spenat åt jag.
 
Så var det min tur att förlusta mej.
 
Båvens ullspinneri i Sparreholm och där var det ullmarknad.
Vi fick visning av deras spinnhus.
Den här maskinen spinner garn.

Utanför fanns många hantverkare, som jobbade med ull och naturligtvis kom det med ett par härvor garn hem.
De här söta alpackorna stod i en hage och pratade med oss besökare.

Sista stoppet blev i Katrineholm och Sultans kondis.
Gott fikabröd hade de men för bullrig miljö för min del. 
 
När vi kom hem slog vi oss ner i soffan och tittade på GP-speedway från Gorzow i Polen.
Martin Vaculik från Slovakien vann.
 
Vi hann med mycket ändå och det blev en fin dag.
Solen sken med lite mörka moln ibland men vi fick inget regn på oss.
 
 


3 kommentarer:

  1. Så mycket ni hann med på den här dagen. Alpackor är verkligen söta!
    Ja, nu verkar det som om sommarvärmen försvunnit för gott och det är ett ganska behagligt sensommarväder. Vi fick nästan 5 mm i natt. Värdefulla millimetrar!
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade en härlig dag!
      Det regnade i morse så jag tror vi fått 10 mm.
      Tack, idag har vi en skön slappardag!
      Kram Inger

      Radera
  2. Där med traktorerna hade Lennart trivts. Jag är nog mer intresserad av spinneriet.

    SvaraRadera