torsdag 30 augusti 2018

Regn idag? Näe!

 
Det skulle bli regn idag, sa de på tv igår.
Inte här i alla fall.
Mulet var det nästan hela dagen, solen kikade på mej ibland.
Kenneth var ute med "säbilen" idag.
Då iddes jag inte hämta dagstidningen i postlådan utan...
 
...jag läste ut den här boken, relativt bra.
Den handlar om hemligheter och lögner och en stark kvinna på den lilla ön Gräsö utanför Upplands kust.
Författarinnan beskriver skärgården, hagar och vikar ganska ingående, lite tröttsamt ibland, tar inte handlingen framåt men som sagt, ganska bra läsning ändå.

Broderiet tar sej!
Nu är hela syrenbuketten klar, återstår ett par vaser och stråhatten.
Jag måste byta någon färg för det syns ingen skillnad på de bruna färgerna i hatten.
Det ska väl synas att den är flätad!

Lycka nummer ett!
Bok från Hemslöjden kom med posten idag.

Lycka nummer två!
Vanthäfte av Solveig Larsson med posten idag.
 
Städat husbilen för färd mot Skåne nästa vecka.
 
Tittade på tv ikväll om morden i Arboga.
Hur är den kvinnan funtad?
Jag förstår det inte.
 
Lyssnade också på "satiren" om Jimmie Åkesson.
Jag skulle också lägga ned den "skitkanalen"!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar