torsdag 9 augusti 2018

Skärpning!

 
 
Nu måste det hända något här!
Vet inte vad jag kan skylla på att det inte blir några rader här.
I och för sej skriver jag dagbok för hand numera.
Det har jag inte gjort på bra länge och då får bloggen stå tillbaka.
 
Alltnog och emedan hade jag en tid hos tandläkaren idag, bara undersökning.
Det gick fint, inte någonting behövde han göra.
Jag hade en tandvårdsförsäkring, som jag utnyttjade och besöket kostade 385 kronor.
 
Det var värt att fira, tyckte jag, så maken och jag åkte till Ässundet vid Hjälmaren och åt räkmacka.
De är kända för sina goda smörgåsar!
Sommarjobbare slet i värmen med att serva oss med godsakerna!
 
Vi satt i skuggan vid vattnet och det var riktigt skönt!
En båt kom och la till och några vattenskotrar for runt lite.
 
När vi ändå var på väg så tyckte Kenneth att vi kunde fara Hjälmaren runt.
Åkte på lite småvägar och kom hem lagom för att se Sara Sjöström ta sitt fjärde guld i EM i simning i Glasgow.
Vilken tjej! Hur länge ska hon orka! Härligt att se!
 
Slötittade lite på EM ikväll.
Kenneth har somnat, han ska upp tidigt imorgon och köra spannmålsbilen.
Jag har gjort lite matsäck åt honom.
 
Annars är ju vädret lite bättre.
Jag har mått så dåligt av denna värme i sommar, får inte luft.
Tur att vi inte är bönder längre!
 
1952 gifte sej mamma och pappa den här dagen.
Mamma berättade att det spöregnade på dem på bröllopsdagen.
 De strävade ihop  ända till pappa dog ifjol.
De lånade min morfars bil och for på bröllopsresa till kompisar över helgen.
Sedan var det bara att åka hem och fortsätta med arbetet på bondgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar