fredag 17 augusti 2018

Utflykt

 
Packa en korg med tilltugg så fixar jag kaffe, sa Kenneth häromdagen.
Sagt och gjort, bullar och en kaka, muggar och mjölk åkte ner i korgen.
Det var längesedan vi åkte neråt Tiveden så det blev målet. 
Maken körde till Kävesta och sedan svängde han åt Pålsboda.
Hmm, sa jag, kommer vi till Tiven den här vägen?
Visst sjutton, vi ska åt Askersund!
 
Att det alltid smakar bättre med fika så här!
Konstigt...

Vi hittade en liten sjö/tjärn med brygga där vi slog oss ner.
Det var så tyst, inte en bil hördes, inga fåglar, man kunde nästan ta på tystnaden.
 
När vi åkte hem, E20 vid Hova, så bygger de om vägen.
Det var lite trafik och hastighetsbegränsningar.
Så rätt som det var så tutade det!
Jag tittade på mobilen, nej, tittade i backspegeln, den yttre,
och såg bara motorhuven på en lastbil, så otäckt!
Han får inte köra fortare än 80 km/tim och det höll vi också.
Sedan, när det blev tvåfiligt, körde han om och körde som en biltjuv.
Brandfarligt- och farligtgodsskylt hade han också på bilen.
Jag kollade reg.nr. och Kenneth ringde firman.
Därefter lugnade han ner sej!
Riktigt olustigt!
 
Igår och idag kör Kenneth spannmålsbilen.
Jag har börjat att köra in veden i vedhuset, 30 kubikmeter.
Det tar sin lilla tid för tanten orkar inte så mycket.
 
Besökte matvarubutiken idag, inget kul men det började sina i förråden.
 
Sommar i P1 igår och idag, näe, inte i min smak!
 
Nu ska jag ta tag i broderiet igen till maken ringer och vill bli hämtad.  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar