söndag 12 augusti 2018

Vilket hopp!

 
 
Vaknade i natt av att klockradion blinkade, strömavbrott!
Har åskan gått?
Nej, konstigt men, men, det är väl sådant som händer.
Somnade om till halv elva...det blev lite sent i natt eller tidigt i morse!
 
Det har regnat nästan hela dagen och tempen orkade bara upp till 15 grader.
Nästan så att jag måste släppa ut lite värme på elementen.
 
Satte på radion och lyssnade på Emma Molin, komiker.
Varken musiken eller pratet intresserade mej.
 
Broderade på min tavla under tiden.
Långsamhetens lov, måste jag nog kalla den!
 
Tv:n har stått på i veckan med europamästerskapet i olika grenar.
Ikväll blev jag tårögd när jag såg unge Armand Duplantis hoppa stav.
Vilket hopp han gör och vilken tävling det var!
Han slår sin idol i stavhoppningen, stort!
 
Nu ska jag göra matsäck åt Kenneth.
Han ska köra imorgon, ett lass havre till Djurö.
Därefter ska han lasta utsäde, som han ska pytsa ut till olika bönder här omkring.
Sedan är det nog kväll!
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar