söndag 26 augusti 2018

Vilodag

 
 
Varken Kenneth eller jag har gjort många knop idag.
Så är det ju röd dag i almanackan = söndag = vilodag!
 
Det har regnat och åskat och solen har skinit, en riktig "tändaljusochmysardag".
Ca 20 mm vatten och 15 grader ute.
Kan det vara så att hösten är på väg?
 
Jag har broderat, lagat mat och diskat.
 
Kenneth har sovit, ätit och tittat på formel 1 på tv.
 
Jag orkar inte med tv just nu.
På varenda kanal är det politiker, som lovar guld och gröna skogar och kastar skit på varandra.
Det kan jag vara förutan.
 
Önskar en god natts sömn!

2 kommentarer:

  1. Tack, natten har varit lugn och sömnen god. Hoppas det varit så för dig också.
    Så skönt med en vilodag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också sovit gott!
      Kram Inger

      Radera