torsdag 25 oktober 2018

Inköp!

 
Ibland är man tvungen att åka till Stora Staden.
Då måste man uträtta  så mycket man bara kan.
Igår hände det.
 
Jag lämnade in symaskinen på reparation,
dvs. Kenneth lämnade av mej och symaskinen.
Sedan fick han åka runt, runt till jag var klar och maskinen var inskriven.
Finns inga parkeringsplatser, är det miljövänligt?
 
I den Stora Staden ska man åka cykel.
Jaha, hur tänker de styrande då?
Ska jag ta den tunga symaskinen på pakethållaren och cykla två mil
eller ska jag bära den till bussen, åka buss och sedan bära den över halva Staden?
 
Asch då, blev ett elakt inlägg!
 
Åkte till Trend garner, hade presentkort där.
Finns inga parkeringsplatser osv.
Köpte garn till #denrundafilten, mönster från Tant Kofta.
 
Sedan var det till att proviantera livsmedel i den bästa butiken,
Park-hallen i Adolfsberg.
 
Nu var vi kaffesugna, fikade på Marieberg, Wasakonditoriet.
Jag smällde i mej en bananbakelse, så gott!
 
Därefter Apoteket för lite medikamenter.
 
När vi ändå är här kanske vi ska titta på en ny mobil till dej, käre make.
Nej, inte idag!
Vi kan väl titta i alla fall.
 
Han hittade en mobil, som passade honom!

Stora knappar och hopfällbar och inte så ömtålig. 
Den han kan ha när han kör lastbil utan att behöva vara så rädd om den.
Sonen var här ikväll och hjälpte honom med att tanka över det,
som fanns i den gamla.
Den gamla mobilen bör nog in på museum!
 
Nu var inköpsrundan slut och vi kunde fara hem, så skönt!  

Idag har jag bakat matbröd.
Vi smakade av det ikväll med gott te till.
Det finns väl inget som är så gott som hembakat matbröd!
 
Medan jag bakade så klippte maken gräs, dvs. han finfördelade löven, som ramlat.
Det blev så fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar