måndag 22 oktober 2018

Springnota...hos mej springvecka!


Måndag - Fladdret på e.m. och knyppling på kvällen.

Tisdag - vävning på e.m. och föreläsning på kvällen.

Onsdag - vävföreningen på kvällen.

Torsdag - ledig.

Fredag - visade knyppling hela dagen.

Lördag - världens bästa konsert på kvällen.

Söndag - skjutsa på barnbarn och kissen.

Så brötar det sej ibland, nästa vecka är lugn.


Biblioteket i Kumla satsade på hantverk i veckan som gick.
På fredagen visade ett trettio-tal utövare sina alster. 
 
Bl.a. visade Margareta och jag knyppling.



En liten utställning hade vi fixat.
 
 
Marianne och Ylva (från knyppelföreningen) visar hur man slår frivoliteter.
Mycket folk var det som kom och tittade.
På en innergård stod en smed med ful fyr i ässjan.
Dit gick nästan alla skolbarn.
 
Så var det lördag.
I mars hade jag köpt biljetter till konsert med
Sven-Ingvars och Jeremias Session Band.
 
Innan konserten stärkte vi oss med hemlagade kroppkakor, så gott.
Det har jag inte gjort på säkert 25 år!

Sven-Ingvars men vi satt nästan längst bak, ingen bra bild.
Oskar Magnusson är nu frontfigur i bandet...
...och de hade fått med den gamle mannen Ingvar Karlsson, 80 år!
Så kul!
Han var lite stel och de hade tagit fram en stol åt honom.
 
 
 

Sedan kom Jeremias Session band in på scen
med Karin Wistrand och Staffan Ernestam.
Alltså, jag klarar inte av att gå på konserter av detta slag!
Tårarna bara rann och jag skakade, kan inte förklara vad som sker i mej.
Jag var helt slut när vi kom hem.
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Tur att du hade en ledig dag åtminstone!
    Annars är det nog så en pensionärs kalender ser många gånger. Vi har fullt upp!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja skönt med en ledig dag men tröttheten kom efter...jättetrött ikväll !
      Försöker hålla rent men ibland blir veckan fullmatad 😊
      Kram Inger 💕

      Radera