tisdag 16 oktober 2018

Tant Kofta!


För ett par veckor sedan var jag på biblioteket i Kumla och skaffade mej biljett till en föreläsning.
En tjej, Lotta Blom, registrerat varumärke Tant Kofta, föreläste om färgning av garn bl.a.
 
Hon var rolig att lyssna på,
 i synnerhet när hon berättade hur hon forslade hem ett ton knappar! 

Hon delade med sej av lite tips och trick när man stickar.
En synnerligen trevlig kväll! 
 
Det var starten på hantverksveckan på Kumla bibliotek.
På fredag ska Margareta och jag visa knyppling och de som vill får prova på att knyppla.
Fler hantverk kommer också att visas.

När jag åkte hem var jag tvungen att stanna och ta en bild på ett litet hus, som ska rivas.
Ett helt kvarter med små fina, gamla hus ska rivas för att ge plats åt en hög betong.
Fruktansvärt, tycker jag, att allt gammalt bara måste bort!!!
Mitt hjärta gråter.

Tant Kofta sa att hon gör gott också.
Det har jag också gjort.
Lämnade det här stickade setet till en tjej,
 som jobbar i svenska kyrkan och packar babypaket.
Måste nog sticka Tant Koftas runda filt och skicka med!

Läser gör jag också och den här är utläst.
Kriminalroman och lite speciell med annorlunda slut.
När en författare med förflutet inom polis och säkerhetstjänst, skriver,
blir det mycket insidesinformation från hur de arbetar. 
Jag gillade i alla fall det jag läste.
 

4 kommentarer:

  1. Så söta babykläder du stickat! De blev säkert en behövande mamma väldigt glad över.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingrid! Det var det jag orkade hantverka i somras i värmen😊
      Kram Inger

      Radera
  2. Vilka söta babykläder. Du verkar ha fått en rejäl dos av "påfyllnad" vid den föreläsningen. Sånt behövs det mycket av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, hon var väldigt inspirerande.
      Kram Inger

      Radera