onsdag 28 november 2018

Garnityret fick godkänt!


Idag hade jag besök bokat hos tandhygienisten.

Gunilla heter hon, som skrubbar rent mina bissingar.
Jag somnar nästan när hon håller på.
Allt såg bra ut så nu blir jag inte kallad förrän om ett år.
 
Ikväll var jag på föreläsning i biblioteket, Kumla.
Anna Laestadius Larsson pratade om kvinnorna i sina böcker.
I och för sej visste jag det hon pratade om (läst alla hennes böcker)
men hon var lätt att lyssna på och medryckande. 

Barnbruden heter första boken i en trilogi.
Pottungen och Räfvhonan, de andra två.
Mycket bra böcker som jag i princip sträckläste!


Nu läser jag hennes bok om Hilma af Klint, dvs jag har tagit en paus från boken.
Handlar mycket om ockulta saker och det är jag inte så intresserad av.
Hilma var väldigt fängslad av det andliga och då handlar det ju naturligtvis om det.
Fängslande kvinnohistoria är det i alla fall!
 
Det var kyligt på biblioteket så jag var genomfrusen när jag kom hem.
Då smakade det gott med en riktig glögg!
Nu är jag varm!
 
Ute är det kallt, -9,5 och månen kikar på mej.
Soligt och fint väder har vi haft idag.
 
Nu blire sängen!
 Gonatt och sov gott!
 

2 kommentarer:

  1. Hur kan man nästan somna när tandhygenisten håller på? Närmare döden än då kan jag nästan inte tänka mig att vara.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Ingrid, det killar ju bara!
      Kram på dej

      Radera